איזו סוכה נחשבת לכשרה?

מערכת שורש  יד אדר, תשפג  3/7/2023

לפי ההלכה היהודית, איזו סוכה נחשבת לכשרה? וכמה יעלה לבנות סוכות כשרות בחג? האם יש מחירון סוכות לשימוש הצרכן החסכן?
.......................

איזו סוכה נחשבת לכשרה?
לפי ההלכה היהודית, איזו סוכה נחשבת לכשרה? וכמה יעלה לבנות סוכות כשרות בחג? האם יש מחירון סוכות לשימוש הצרכן החסכן? כל השאלות האלו ועוד, הן שאלות שחשוב לשאול לפני שמגיעים החגים, שכידוע, הם תמיד יקרים. אפשר לקבל תשובות במדריך הבא, חג שמח!
אם לנוצרים יש את חג המולד, אצלנו בישראל החג הכי מקושט הוא כנראה חג הסוכות, שאליו נערכים מראש מיליוני יהודים בכל הארץ והעולם. וכדי שהחג יהיה כשר וכהלכה, חשוב לדעת איזו סוכה נחשבת כשרה ואיזו סוכה נחשבת פסולה. דרך איי סוכות ניתן למצוא סוכות כשרות בכל הארץ, והנה המדריך המלא לבניית סוכה ששלומית תמצא אותה מוארת וירוקה.

קישוטי הסוכה לפי ההלכה – קישוטי הסוכה הם משהו שאין עליו עוררין – כמה שיותר, יותר טוב! למרות שישנה מגבלת גובה לקישוט... במהלך החג, ע"פ ההלכה היהודית, הסוכה הופכת בעצם לסוג של בית-קבע. בתוך כך, המצווה היא לייפות ולקשט את הסוכה כפי שמקשטים את הבית הקבוע. אפשר להשתמש באגרטלים של פרחים, כלים שהולמים את חג הסוכות, אפשרי לתלות תמונות, לתלות פירות מלאכותיים, עציצים ועוד. הגבלה אחת שחשוב לזכור היא: להקפיד על מרווח של 32 ס"מ בין קישוטים שתלויים מהסכך לבין הסכך עצמו.

דפנות הסכך ע"פ ההלכה – כדי לבנות סוכה כשרה, צריך להקפיד על הקמת דפנות חזקות מספיק כדי שיעמדו ברוח מצויה ולא יובילו להתנדנדות הסוכה. אורך הדופן צריך להיות לפחות 56 ס"מ, בעוד כי גובה הדופן צריך להיות לפחות 80 ס"מ. כמו כן, גובה הסוכה אינו יכול לעלות על 9.60 מטרים. בבחינת שטח הסוכה הכולל, הוא אינו יכול לפחות מ-56 ס"מ X 56 ס"מ. ולבסוף, אין חובה שהדפנות יגיעו עד הסכך, אך הן צריכות להיות לפחות בגובה של 80 ס"מ.

סכך כשר לסוכה – סכך כשר הינו סכך שמקורו מהצומח, כאשר כל חומר קשיח אחר הינו טמא. כמו כן, יש להתקין סכך בכמות מספקת, אבל לא בכמות שתשאיר יותר צל משמש. במילים אחרות, יש להניח לקרני השמש לחדור את הסכך ("לראות את הכוכבים" מבעד הסכך). אפשרי לקשור את הסכך עם אזיקונים או חוטי קנבס או חומר טבעי אחר.

מקיום הקמת הסוכה הכשרה – המיקום להקמת הסוכה צריך להיות כזה אשר מכבד את רעיון הסוכה, שמטרתה היא אירוח אושפיזין. ככזאת, הסוכה לא יכולה להיות ממוקמת בכל מיני מקומות בעלי ריח רע או בסביבה מטונפת. רבים מהאנשים בוחרים להקים סוכה בחניית הבניין, מה שעשוי להיות טמא במקרה שהסוכה מקורבת לחדר האשפה.

לבסוף, חשוב לוודא כי הסוכה מספיק יציבה כדי לארח, אבל לא עד כדי כך יציבה שתוכל לשמש בתיאוריה כמבנה מגורים קבוע. כאשר מקפידים על כלל הדגשים ההלכתיים הנ"ל, בונים סוכה מוארת וירוקה ששלומית תהנה להתארח בה בחג סוכות הקרוב.